Jak gotować komosa ryżowa (Quinoa)?

Quinoa (komosa ryżowa) jest jednym z najzdrowszych pokarmów. Wciąż znajduje miejsce w naszej kuchni i cieszy się coraz większą popularnością. Jak ugotować komosę ryżową i popularne przepisy z tego zdrowego składnika.

Quinoa została odkryta w Ameryce Południowej. Nazywa się Skarbem Inków. Pierwotnie jej nasiona wykorzystywano jako zboże – mielono z niej mąkę, robiono z niej owsiankę. Inkowie nadal czcili ją jako tzw. matkę zbóż. W naszym kraju nie jest zbyt często używany, ale na świecie jest inaczej.

Co to jest komosa ryżowa?

Quinoa to pełnoziarnista żywność. Zawiera dużą ilość wapnia i aminokwasów. Jest klasyfikowany jako zboże. Jest również często określany jako superfood, podobnie jak ciecierzyca. Zaletą komosy ryżowej jest to, że nie zawiera glutenu, dlatego mogą ją spożywać osoby cierpiące na celiakię.

Przepis na quinoa

Trudność:Beginnerczas przygotowania: 15 minuta

Przepis na quinoa nie jest trudny. Przyrządza się go podobnie jak ryż. Jest idealnie wymierzony, nikt nie może się pomylić. Zasadniczo chodzi tylko o odpowiednią wagę.

Składniki

Jak gotować komosę ryżową?

  1. Zalej 2 szklankami osolonej wody 1 szklankę komosy ryżowej.
  2. Doprowadzić do wrzenia i gotować przez około 14 do 18 minut.
  3. W takim przypadku można również skorzystać z opcji zastępczej. Wystarczy namoczyć.
  4. quinoa w zimnej wodzie przez 5 minut. To pozbędzie się możliwej goryczy. Następnie zalać bulionem i zagotować. Powinien być chrupiący do kęsa. Nie twarde, ale nie całkiem miękkie, coś pomiędzy.

Przepisy z komosą ryżową

Wypróbuj zdrowe przepisy na komosę ryżową:

Jak widać, nawet mniej znane składniki można ugotować pysznie, a w niektórych przypadkach także tanio.


Inne ulubione przepisy

Oceń ten przepis
Może ci się spodobać również
Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.