Chińskie pak choi: Jak łatwo przygotować ten przepis?

Przepis na pak choi jest zdrowy, smaczny i łatwy w przygotowaniu. Azjatyckie warzywo, które rozprzestrzeniło się na cały świat. Dlaczego warto włączyć go również do swojej diety?

W Azji choi jest częścią codziennej kuchni i istnieje naprawdę niezliczona ilość sposobów jej przygotowania. Szybko i łatwo przygotujesz smaczną sałatkę pak choi, a inne przepisy możesz łatwo przygotować i zaskoczyć nimi swoją rodzinę. Dlaczego kapusta pekińska pak choi jest tak popularna, że ​​nie można się od niej oderwać? Każdy przepis na pak choi jest zdrowy i można go doprawić według własnych upodobań. Można inspirować się kuchnią azjatycką, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po tradycyjne czeskie przyprawy, warzywa, owoce i aromaty.

Czym więc jest choi?

Pak choi pochodzi z Azji Wschodniej i już na pierwszy rzut oka widać, że jest spokrewniony z boćwiną. Pochodzi jednak z Morza Śródziemnego. Warzywo pak choi jest warzywem krzyżowym, z typową białą i raczej bulwiastą łodygą uzupełnioną długimi zielonymi liśćmi. Mogą mieć gładką lub lekko postrzępioną krawędź.

Jak to się pisze poprawnie?

Gdy zaczniesz szukać przepisów na pak choi, od razu natkniesz się na kilka wariantów zapisania nazwy tego warzywa. Ale od razu możemy Cię zapewnić, że wszystkie sposoby pisania są prawidłowe. Pod jakimi alternatywnymi nazwami można go znaleźć w książkach kucharskich, przepisach i Internecie? Na przykład pak choy, bok choy, kapusta pekińska pak choi, kapusta pak choy, brukselka chińska, boćwina, musztarda chińska.

Przepis na pak choi

Trudność:BeginnerCzas przygotowania: 10 minutaCzas gotowania: 15 minutaCzas całkowity: 25 minutaLiczba porcji:5 porcje

Ten przepis jest nie tylko szybki i smaczny, ale przede wszystkim zdrowy!

Składniki

Przygotowanie

  1. Następnie umyj choi, usuń korzenie i podziel na pojedyncze łodygi. Łodygi możemy pozostawić w całości lub pokroić na dwie lub trzy części, w zależności od wielkości.
  2. W woku lub dużej patelni rozgrzej olej.
  3. Dodać plasterek czosnku i imbiru i chwilę smażyć, aż zaczną wydzielać nieprzyjemny zapach.
  4. Następnie dodaj choi i smaż na średnim ogniu, aż zmięknie.
  5. Zalać sosem sojowym i dodać cukier. Mieszamy i chwilę gotujemy do połączenia smaków.
  6. Na koniec posyp nasionami sezamu i chili lub olejem chili, jeśli używasz.

Polecamy: Przepis na Pad Thai

Z czym podawać pak choi?

Jak i z czym można spożywać pak choi i jak przygotować pak choi, aby móc się nim delektować? Zajmuje honorowe miejsce w kuchniach gorących i zimnych. Można przygotować pyszną sałatkę na zimno pak choi, do której można dodać inne rodzaje sałat, cebulę, owoce, awokado oraz dressing cytrynowy lub sojowy. Ale możesz także delektować się grillowanym pak choi, wersją sfermentowaną lub smażonym chińskim pak choi na patelni. Do popularnych przepisów na pak choi zaliczają się oczywiście także te zaczerpnięte z kuchni azjatyckiej.

Dlaczego warto włączyć bok choy do swojej diety?

Ponieważ brukselka chińska jest pełna składników odżywczych i substancji prozdrowotnych, nie zaszkodzi dodać ją od czasu do czasu do swojej diety. Regularne spożywanie tego azjatyckiego warzywa korzystnie wpływa na ciśnienie krwi i układ sercowo-naczyniowy. Chroni także organizm przed wolnymi rodnikami i może pomóc poprawić pamięć i zdolność uczenia się.

Źródło: bbcgoodfood.com, delish.com


Inne ulubione przepisy

Oceń ten przepis
Może ci się spodobać również
Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.