Pasta z awokado: Zdrowy przepis. Jak go przygotować?

Pasta z awokado to świetny wybór na poranną przekąskę lub śniadanie, ponieważ zawiera dużo prozdrowotnych substancji i zdrowych tłuszczów – a przygotowanie zdrowej pasty z awokado jest naprawdę szybkie.

pasta z awokado przepis
Źródło zdjęcia: Liliya Kandrashevich / Shutterstock.com

Wystarczy trochę dojrzałego awokado, czosnek i około 5 minut czasu. Kto chciałby wydawać pieniądze na gotowy spread, jeśli nie wiesz, co zostało do niego dodane? Nie ma nic lepszego niż uczciwe domowe przygotowanie najlepszej pasty z awokado.

Przepis na pastę z awokado

Trudność:BeginnerCzas przygotowania: 15 minutaLiczba porcji:4 porcje

Wybierając awokado do smarowania w sklepie, kup takie, które jest już bardziej miękkie w dotyku, ale jeszcze nie wgniecione. Po prostu „w sam raz”. Twarde awokado byłoby trudne do zmiażdżenia – a nawet jego smak nie byłby wystarczająco elastyczny, jak potrzeba do tego smarowania.

Składniki

Przygotowanie

  1. Weź awokado i przekrój je na pół
  2. Usuń kamień
  3. Dużą łyżką wydrążyć połówki
  4. Umieścić w miseczkach i rozgnieść widelcem
  5. Teraz dodaj czosnek do smaku i sól. Zamiast czosnku można dodać kwaśną śmietanę, która doda świetnego smaku

Nasza wskazówka: Awokado pasta z pomidorami – Do pasty dodaj drobno posiekane pomidorki koktajlowe i surową cebulę.

Popularne jest również połączenie pasty z awokado z twarogiem, który dodaje się do puree z awokado.

Polecamy: Przepis na brownie z awokado

Z czym podać pastę z awokado?

Zależy czy jesteś na diecie. Wiele osób lubi smarować awokado kanapkami. Np. na chlebie żytnim lub bułce, gdyż pieczywo z białej pszenicy zupełnie nie nadaje się do odchudzania. Jednak jest również pyszny na tostach lub krakersach. Nawet chleb słonecznikowy może podkreślić smak awokado w połączeniu z jego pestkami.

Dlaczego awokado jest takie zdrowe?

  1. awokado zawiera więcej potasu niż banan, który pozytywnie reguluje poziom ciśnienia krwi.
  2. Jest pełen przeciwutleniaczy, które są dobre dla zdrowia oczu.
  3. Zawiera dużo błonnika, który może nasycić, dlatego dobrze jest jeść awokado również podczas diety.

Aby pasta z awokado nie brązowiła, skrop ją sokiem z cytryny, dzięki czemu będzie świeża i zapobiegnie zmianie koloru pasty i pozostaniu pięknie zieloną nawet w lodówce.


Inne ulubione przepisy

5/5 - (1 vote)
Może ci się spodobać również
Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.