Ulubione placki z cukinii: Przepis krok po kroku

Placki z cukinii są popularne, ponieważ są zdrowe i można je przygotować w kilka minut. Przygotuj chrupiące placki z cukinii

Cukinia to jeden z najpopularniejszych składników, można z niej przyrządzać zarówno na słodko, jak i na słono, a można z niej przyrządzić wiele ciekawych, a przede wszystkim smacznych i szybkich dań. Placki z cukinii są chyba najbardziej znane w naszym kraju.

WSKAZÓWKA: Jeśli masz dość cukinii, spróbuj zdrowej zupy z cukinii

Przepis na placki z cukinii

Trudność:BeginnerCzas przygotowania: 15 Czas gotowania: 15 Czas całkowity: 30 Liczba porcji:12 porcje

Jeśli chcesz spróbować czegoś zupełnie nowego, przygotuj swoje najlepsze placki z cukinii trochę inaczej. Jeśli przygotujesz placki z cukinii z serem w piekarniku, będą zdrowsze i Twoja sylwetka też nie ucierpi, a zwykły dodatek doda wyjątkowego smaku.

Składniki

Przygotowanie

  1. Obierz cukinię i usuń nasiona. Następnie ścieramy na grubej tarce i solimy.
  2. Odstawiamy na chwilę, aby zdążyło puścić wodę, którą następnie odpowiednio wyciskamy.
  3. Do cukinii, z której odcisnęliśmy cały nadmiar wody, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, jeszcze trochę soli i szczyptę mielonego pieprzu do smaku, mąkę pszenną, bułkę tartą i koper włoski. Oddzielamy dwa żółtka i dodajemy je do powstałej masy, po czym wszystko dokładnie miksujemy.
  4. Powinniśmy mieć gęste ciasto, jeśli nie jesteś pewien jego konsystencji, wyobraź sobie ciasto na placki ziemniaczane. W przypadku placków z cukinii powinno być nieco grubsze. Jeśli jednak wydaje się zbyt gęsty, można go rozcieńczyć odrobiną mleka.
  5. Łyżką formować kotlety z gotowego ciasta. Można je smażyć na patelni na rozgrzanym oleju. Jeśli chcesz przygotować zdrowszą opcję, placki z cukinii możesz upiec w piekarniku na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Można je zapiekać w piekarniku nagrzanym do 180 oC przez około 15 minut (w zależności od wielkości i grubości przygotowywanych naleśników)
  6. Zanim placki będą gotowe do pieczenia lub smażenia, przygotujemy dla nich dip.
  7. Śmietanę wymieszać z drobno posiekanym szczypiorkiem i suszonymi ziołami, dokładnie wymieszać i doprawić solą. Jeśli lubisz ostry smak, możesz dodać przeciśnięty przez praskę czosnek lub posiekaną dymkę.

Fit placki z cukinii świetnie smakują nie tylko z dipem, ale także ze świeżym pieczywem czy gotowanymi ziemniakami.

WSKAZÓWKA: Czy kiedykolwiek jadłeś placki z cukinii? więc przygotuj sobie smaczne ciasto z cukinii.

źródło: cooking.nytimes.com


Inne ulubione przepisy

Oceń ten przepis
Może ci się spodobać również
Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.